Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2016

ΔΗΜΟΣ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ - Ο Γιάννης Σταμάτης για το Μουσείο στην Βελωτά και τις μηδαμινές μειώσεις στα δημοτικά τέλη

Γιατί είπε ΟΧΙ στην χρηματοδότηση του Μουσείου Δημοκρατίας στην Βελωτά εξηγεί με επιστολή του ο επικεφαλής της Αντιπολίτευσης του δήμου Καρπενησίου Γιάννης Σταμάτης, κάνοντας επίσης λόγο και για επικοινωνιακού χαρακτήρα μειώσεις των δημοτικών τελών.
Αναλυτικά η επιστολή Σταμάτη έχει ως εξής..
"Στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε στις  26\09\2016,  συναισθανόμενοι την ευθύνη εκπροσώπησης ενός μεγάλου τμήματος των συνδημοτών μας, κρατώντας  αρκετά  χαμηλούς τόνους,  επιφυλαχτήκαμε να στηρίξουμε την εισήγηση της δημοτικής  αρχής,  που αφορούσε την αποδοχή  χρηματοδότησης  647.000 €  από το ΕΣΠΑ Περιφέρειας  Στερεάς Ελλάδας,   για   την επισκευή  και  διαμόρφωση  του  πατρικού σπιτιού του  δολοφονημένου βουλευτή  Π. Μπακογιάννη στο χωριό  Βελωτά,  ως  «ΚΕΝΤΡΟΥ  ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ»,
ψηφίζοντας «από παρόν έως και όχι», όπως χαρακτηριστικά  μας  έψεξε  ο   δήμαρχος Καρπενησίου. Δήλωσε ακόμη  ότι «η στάση μας του προκαλεί θλίψη».
  Ας δούμε όμως κάποιες σημαντικές «λεπτομέρειες» του θέματος. Το φθινόπωρο του 2014 με την ανάληψη  καθηκόντων  των νεοεκλεγέντων  δημοτικών αρχόντων, υπήρξε γραπτό αίτημα προς το δημοτικό συμβούλιο, από τους κληρονόμους του ιερέα  Κων/νου  Μπακογιάννη, να αποδεχθούμε την δωρεά  του σπιτιού τους στα Βελωτά και  να το διαμορφώσουμε   σε  ΜΟΥΣΕΙΟ   ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, σε  μνήμη του εκεί γεννηθέντα και  δολοφονηθέντα  από  τρομοκρατική οργάνωση βουλευτή Π.
Μπακογιάννη. Μας  δόθηκε  μάλιστα η διαβεβαίωση ότι  η όλη δαπάνη για το έργο  θα εξασφαλισθεί από διάφορες πηγές και όχι με  δημόσιο χρήμα. Συμφωνήσαμε πιστεύοντας ότι, με  τις γνωριμίες της οικογένειας,  η  δαπάνη  θα μπορούσε  να εξασφαλισθεί  όλη ή μέρος αυτής, από   γνωστούς
 επιχειρηματίες του περιβάλλοντος ή από διάφορα ιδρύματα. Στη συνέχεια και χωρίς να ενημερωθούμε για το μεγάλο ποσό που απαιτείται, όπως μάθαμε εκ των υστέρων,  συμφωνήσαμε να υποβληθεί πρόταση στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας για την  ένταξη  και χρηματοδότηση του έργου από το Ε.Σ.Π.Α.  ως ΜΟΥΣΕΙΟΥ.  Πρόσφατα  απασχόλησε το δημοτικό μας συμβούλιο  και πάλι το συγκεκριμένο  θέμα,   επειδή η  πρόταση  δεν εξασφάλιζε  τις  κατά τον νόμο αναγκαίες  προϋποθέσεις για την χρηματοδότηση του ως Μουσείου  και  θα προτεινόταν να ενταχθεί ως  απλό    ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ. Συγχρόνως  ενημερωθήκαμε και για τον προϋπολογισμό  μελέτης του έργου,  αλλά δεν μας έγινε γνωστός ο πίνακας των αντικειμένων που θα εκτίθονταν σε αυτό, επειδή δεν υπήρχε. Με αυτά τα δεδομένα αποφύγαμε να στηρίξουμε την πρόταση για αλλαγή τίτλου και χρηματοδότηση.  Διαφορετική στάση από την παράταξη της πλειοψηφίας, όπως ήταν φυσικό, κρατήσαμε και στο τελευταίο  δημοτικό συμβούλιο.
Και κάποιες  βασικές  λεπτομέρειες που δεν μπορεί, παρά το ευαίσθητο του θέματος, να περνούν χωρίς προβληματισμό.
1. Δεν  μπορεί να περνάει απαρατήρητη  η  μεγάλη   διαφορά που υπάρχει ανάμεσα  στο τι σημαίνει   ΜΟΥΣΕΙΟ  και τι  ΚΕΝΤΡΟ. Το ποσό των  647.000 € που απαιτείται είναι τεράστιο, αν μη τι άλλο,  για την αποκατάσταση των ζημιών στο υφιστάμενο  65 m2  κτίριο και  την διαμόρφωσή του.  Ένα  «ΜΟΥΣΕΙΟ» δύναται με κάποιες προϋποθέσεις να συμβάλλει στην  αναπτυξιακή πορεία μιας περιοχής. Πώς όμως να μην μας προβληματίζει  ότι   η δημοτική αρχή είναι υπεύθυνη και για την (έως και) προβληματική  λειτουργία του  Μουσείου  της Εθνικής Αντίστασης στις Κορυσχάδες, αν και το επισκέπτονται   περισσότεροι  από 8.000  άνθρωποι  το χρόνο;
2. Ως μείζων αντιπολίτευση  έχουμε ήδη  συνειδητοποιήσει  ότι τα  Ευρωπαϊκά  κονδύλια  είναι δικά μας χρήματα και πρέπει να διατίθενται με πνεύμα σύνεσης.  Κάποιοι  όμως  αυτοδιοικητικοί που   διαχειρίζονται  σήμερα δημόσιο χρήμα, έχουν καταλάβει ότι η Ελλάδα περνάει τη μεγαλύτερη οικονομική κρίση;  Προφανώς όχι. Έτσι ίσως εξηγείται και η απάθεια με την οποία σπαταλιούνται εκατομμύρια ευρώ του  Ε.Σ.Π.Α.  για την περίφημη ανάπλαση της πόλης μας, με την πρόφαση ότι εκτελείται  αναπτυξιακό έργο. Να δούμε όμως  την πολυδάπανη  συντήρησή της που είναι απαραίτητη στο μέλλον, ποιος θα την πληρώνει;
3. Επιπλέον μάθαμε  ότι η ίδρυση και η λειτουργία του ΚΕΝΤΡΟΥ  αποτελεί  ένα ακόμη σκαλί για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής  και  του δήμου.  Έτσι μας λύθηκε και η απορία  για  το  πού, πώς και ποιός καταστρώνει  την αναπτυξιακή πολιτική του δήμου μας. Πάντως οι επιλογές και  οι προτεραιότητες μόνο στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου δεν καθορίζονται. Μήπως κάποιοι χρειάζονται επειγόντως μαθήματα  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ;
Ως  εκ τούτου και  για να μπορούμε να  κοιτάζουμε  και στο μέλλον στα μάτια ,  τους βρισκόμενους σε αδιέξοδο,  λόγω της οικονομικής κρίσης  συνδημότες μας,   επιλέξαμε  να μην   συμφωνήσουμε, ειδικά  αυτή την περίοδο,  σε μία αν μη τι άλλο  υπερβολική δημόσια δαπάνη. Όσον αφορά δε  τους επικριτές  μας, τους   ανταπαντάμε   ότι ήδη χιλιάδες  δημότες  μας  όχι μόνο θλίβονται  με αυτά που βλέπουν,  αλλά είναι και αγανακτισμένοι.
Και λίγα λόγια για  τα  δημοτικά τέλη που  ψηφίστηκαν στο τελευταίο συμβούλιο και ειδικά γιά τα τέλη ύδρευσης και αποχέτευσης . Στο δελτίο τύπου που εκδώσαμε μετά το συμβούλιο αναφέραμε ότι θα δούμε να παίζεται  ένα επικοινωνιακό παιχνίδι και πράγματι δεν πέσαμε έξω. Διαβάσαμε για μεγάλες μειώσεις, που θα ανακουφίσουν τους  κυριολεκτικά «γδαρμένους» από φόρους και άλλες υποχρεώσεις συμπολίτες μας.
 Η μείωση όμως που ψηφίστηκε από την δημοτική πλειοψηφία  αφορά μόνο την πόλη του Καρπενησίου και καλύπτει   περίπου  5.000 υδρομετρητές . Ο κάθε καταναλωτής θα δει  μείωση  10% του παγίου. Αυτό σημαίνει  1,66 € το τρίμηνο, επί τέσσερα τρίμηνα, συνολική μείωση  6,64 ευρώ  στον   ετήσιο λογαριασμό. Με απλά λόγια  θα υπάρξει  όφελος 0,55 ευρώ τον μήνα για την κάθε οικογένεια. Τα  έσοδα για τον δήμο  θα μειωθούν κατά  30.000 €.   Για τα χωριά, που  υπάρχουν  περίπου  άλλοι 5.500 υδρομετρητές,   δεν προτάθηκε   καμία  μείωση των λογαριασμών.
Η  δική μας πρόταση   ήταν να ψηφισθεί  και να ισχύσει  οριζόντια μείωση  20% για όλους.  Για μεν την πόλη του Καρπενησίου αυτό θα ισοδυναμούσε  σε  6 €. το τρίμηνο  και το χρόνο στα 24 € περίπου, ανά καταναλωτή. Η αντίστοιχη ετήσια  μείωση  στους καταναλωτές των χωριών, αν λάβουμε υπ όψιν ότι ο μέσος λογαριασμός ύδρευσης είναι 40 €,  θα ήταν  8  € ανά λογαριασμό .
Θα προέκυπτε μείωση των εισπράξεων   για  μεν το  Καρπενήσι  κατά  120.000 € για δε τα χωριά  κατά  44.000 €. Άρα το σύνολο των μειωμένων εσόδων για τον δήμο θα ανέρχονταν στα  164.000 €, ποσό κατά πολύ μικρότερο από τις 324.000 που έχει προβλέψει   ότι δεν θα εισπράξει   η δημοτική αρχή το επόμενο έτος.
 Ο  κάθε συμπολίτης  μας,  ας κρίνει κατά   πόσο «αφουγκράζεται η δημοτική αρχή   την δυσχερή οικονομική κατάσταση που βρίσκεται το μεγαλύτερο  μέρος των συνδημοτών μας» και ας  μην ξεχνάει  την αναντιστοιχία λόγων και πράξεων, όταν τους διαβεβαιώνουν  ότι ακολουθούν την πρακτική   «λίγα από πολλούς και όχι πολλά από λίγους» .


Καρπενήσι  03\10\2016
Για την Α.Δ.Ε.Κ.Κ. ο Επικεφαλής
Γιάννης Σταμάτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...