Με τη διαδικασία
του επείγοντος κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με
τίτλο «Αναδιοργάνωση των Δομών Υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης και άλλες Διατάξεις». Το νομοσχέδιο εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο
των βασικών αντιδραστικών αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ
– ΟΟΣΑ. Είναι κατ’ επιταγή των δανειστών, ανήκει στα αντιλαϊκά προαπαιτούμενα της
4ης αξιολόγησης για αυτό και προωθείται με τη διαδικασία του κατ΄
επείγοντος. Συγκεκριμένα:
Έρχεται να συμπληρώσει το αντιεκπαιδευτικό θεσμικό πλαίσιο των μνημονιακών
αναδιαρθρώσεων και περικοπών που προωθεί η κυβέρνηση.
(εργασιακό 30ωρο, μηδενικοί διορισμοί, νέο Λύκειο, Π.Δ. 79)
Προωθεί το στόχο της έκθεσης του ΟΟΣΑ για «διαμόρφωση κουλτούρας
αξιολόγησης» φιλοδοξώντας να μετατρέψει όλους τους
εκπαιδευτικούς σε αξιολογητές των στελεχών εκπαίδευσης και των σχολικών
μονάδων. Ο στόχος είναι το σύνολο
του εκπαιδευτικού σώματος να έχει εσωτερικεύσει δια της συμμετοχής του την
«αναγκαιότητα» της αξιολόγησης και να είναι πλέον ευάλωτο και εκτεθειμένο στη
γενίκευσή της όταν έρθει το πλήρωμα του χρόνου ώστε να αποδεχτεί την αλλαγή της
φοράς του βέλους της αξιολόγησης. Μόνο που τότε στο στόχαστρο θα είναι ο ίδιος
ο εκπαιδευτικός της τάξης.
Για αυτό άλλωστε (παρά
τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του Γαβρόγλου) ψηφίζουν διάταξη για τον ορισμό των κριτηρίων αξιολόγησης για
τους εκπαιδευτικούς με ευθύνη του
ΙΕΠ. Στο
άρθρο 53 του νομοσχεδίου για τις δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης,
σχετικά με το σκοπό και τις αρμοδιότητες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής
Πολιτικής, αναφέρεται ότι To Ι.Ε.Π. μπορεί να
γνωμοδοτεί ύστερα από σχετικό ερώτημα του Υπουργού Παιδείας Έρευνας και
Θρησκευμάτων ή εισηγείται αυτεπαγγέλτως προς τον Υπουργό Παιδείας σχετικά
με: Την αξιολόγηση των διοικητικών και εκπαιδευτικών δομών της πρωτοβάθμιας και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των
εκπαιδευτικών και των λοιπών απασχολούμενων που συμβάλλουν στην
πραγμάτωση του εκπαιδευτικού έργου, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητάς του.
Διαμορφώνει μια νέα, πιο σύνθετη, συγκεντρωτική και γραφειοκρατική δομή εποπτικού ελέγχου στα σχολεία και τους εκπ/κους, αξιολόγηση/λογοδοσία,
δ/ντες manager, ομάδες σχολείων κλπ, μέσω των νέων δομών των ΠΕ.Κ.Ε.Σ., του
Κ.Ε.Σ.Υ., του Κ.Ε.Α. που ιδρύει. Έτσι διαμορφώνουν μια δυναμική κωδικοποίησης,
συγκρισιμότητας, διαφοροποίησης, κατάταξης και ανταγωνισμού των σχολικών
μονάδων και με τον πιο σφικτό έλεγχο του κράτους προωθούν τις αναδιαρθρώσεις
στην εκπαίδευση.
Αποδομεί την
ειδική αγωγή, αλλάζοντας τον ρόλο των ΚΕΔΔΥ μεταθέτοντας στους εκπαιδευτικούς του
γενικού σχολείου μέσα από παρεμβατικά προγράμματα την αντιμετώπιση και
αξιολόγηση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Έτσι τα
μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
δεν καλύπτονται και οι μαθητές οδηγούνται στην έξοδό τους από το σχολείο.
Επιδιώκει να μετατοπίσει την ευθύνη από την κυβέρνηση και το κεντρικό κράτος
στον εκπαιδευτικό. Εάν
προχωρήσουν αυτές οι αλλαγές θα έχουμε ένα πραγματικό πισωγύρισμα στην
εκπαιδευτική πραγματικότητα της Ειδικής Αγωγής: Τα ΑμεΑ στην πράξη καταργούνται
και διαγράφονται ως
ομάδας προτεραιότητας και ειδικής εκπαιδευτικής στήριξης. Ειδικά η κατάργηση
των Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της
Ειδικής Αγωγής, θα φορτώσει εντελώς στις πλάτες των οικογενειών όλο το κομμάτι
της διάγνωσης και στήριξης των παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και θα
απαλλάξει το κράτος από τις ευθύνες του.
Συγχωνεύει και υποβαθμίζει τους τομείς της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, της
Αγωγής Υγείας, των Πολιτιστικών Θεμάτων. Έτσι
αλλοιώνει τον προσανατολισμό και το περιεχόμενό τους, ενώ με τη συγχώνευση, τη
μείωση του κόστους και τη συγκέντρωση της εποπτείας θα επιφορτιστούν με πρόσθετες
αρμοδιότητες με αρνητικές συνέπειες στη στήριξη των σχολείων.
Αποτελεί μοχλό για την επιβολή του υποχρεωτικού 30ωρου, αφού προβλέπει πλήθος εξωδιδακτικών διαδικασιών, λειτουργίες ομάδων και
υποομάδων που απαιτούν την υπερεργασία των εκπαιδευτικών. Έτσι η εντατικοποίηση
της εργασίας των εκπαιδευτικών και η γραφειοκρατία στους συλλόγους διδασκόντων
παίρνει μια νέα διάσταση. Σχολικό
συμβούλιο, ομάδες σχολείων, ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ΙΕΠ,
Υπουργείο επιτηρούν και ελέγχουν το σχολείο
και οι εκπαιδευτικοί λογοδοτούν
για το επίπεδο συμμόρφωσης τους στην αντιδραστική αλλαγή της
εκπαίδευσης.
Αμέτρητες είναι οι
συνεδριάσεις που προβλέπονται από το νομοσχέδιο που έρχονται να προστεθούν σε
όλες όσες προβλέπονται από την Υ.Α για τη λειτουργία της Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης.
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, με
ορισμό υπεύθυνων για κάθε πτυχή λειτουργίας του σχολείου, καλούνται να
διαχειριστούν όλα τα προβλήματα με τις υποστηρικτικές δομές να
εξαϋλώνονται. Όλα αυτά σε ένα τοπίο
βίαιης φτωχοποίησης των εκπαιδευτικών, με την ελαστική εργασία να επεκτείνεται
και τους εκπαιδευτικούς να μένουν εγκλωβισμένοι εξαιτίας του συνταξιοδοτικού ως
τα 67 τους χρόνια ή να μην συνταξιοδοτούνται εξαιτίας των συντάξεων φιλοδώρημα.
Διαμορφώνει το έδαφος για την λειτουργία του σχολείου με
επιχειρηματικούς όρους στην κατεύθυνση της
κοινωνικής/ περιφερειακής διαφοροποίησης των σχολικών μονάδων.
Οργάνωση του αγώνα ενάντια στο ν/σχ για τις νέες
δομές και την αξιολόγηση
Απέναντι στην
αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση που επανέρχεται ως βασική επιλογή των κυβερνήσεων και
των υπερεθνικών Οργανισμών το εκπαιδευτικό κίνημα θα υπερασπιστεί την
παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο, θα καταργήσει και το νέο
θεσμικό πλαίσιο αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης. Συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο που
χάραξαν οι αγώνες των προηγούμενων χρόνων, οι αγώνες ενάντια σε ερωτηματολόγια,
δείκτες, ποσοστά, που μπλοκάρισαν στην πράξη την προώθηση της αξιολόγησης όλο
το προηγούμενο διάστημα.
Διεκδικούμε:
Να αποσυρθεί το ν/σχ για τις νέες δομές.
·
Όχι στην αξιολόγηση –
αυτοαξιολόγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
·
Προτείνουμε από τώρα απεργία –
αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία είτε αφορά αξιολόγηση στελεχών είτε
αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
·
Προτείνουμε να παρθούν όλα τα
μέτρα για να επιτύχουμε την ίδια αποτελεσματική και μαζική απόρριψη της
αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης όπως και στις προηγούμενες νικηφόρες αναμετρήσεις
(γενικές συνελεύσεις, επιτροπές αγώνα, συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων,
συγκέντρωση υπογραφών, κλπ.)
·
Ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε
κάθε σχολείο. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί
στην Ειδική Αγωγή όλων των βαθμίδων για όλες τις ανάγκες της. Πλήρης και
αποκλειστική παράλληλη στήριξη για κάθε μαθητή που την χρειάζεται.
Καλούμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ που μέχρι
τώρα αδράνησε μπροστά σ αυτό το εξαιρετικής σημασίας νομοσχέδιο, να προχωρήσει
στη μετασυνεδριακή Γενική Συνέλευση των ΕΛΜΕ, όπως προβλέπει το καταστατικό της
ΟΛΜΕ, για να υπάρξει συνολικός προγραμματισμός και απάντηση του κλάδου στα
αντιεκπαιδευτικά μέτρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου