Η μεγαλούπολη της δυτικής Ρούμελης,το φυσικό και εμπορικό
κέντρο της Αιτωλ/νίας η 7η κατά σειρά πληθυσμιακών μεγεθών πόλη της Ελλάδας, ο
κοιμώμενος γίγας που ονομάζεται Αγρίνιο ας ξυπνήσει. Δεν μπορεί και δεν πρέπει
να αντιμετωπίζεται ως χωριό ξεχασμένης
περιοχής αφύσικα προσαρτημένης στο Αχαϊκό άρμα. Το Αγρίνιο χτυπιέται ανελέητα
από τον ιδιότυπο ρατσισμό που ονομάζεται τοπικισμός και συνθλίβεται ανάμεσα
στον παραγκωνισμό που δέχεται κυρίως από Πάτρα αλλά και από Μεσολόγγι.
Η
υποβάθμισή του από τις πόλεις αυτές και την πολιτεία πρέπει να διατρανωθεί προς
κάθε κατεύθυνση και να απαιτήσει την αναβάθμισή του. Το Αγρίνιο που πριν λίγα χρόνια είχε τρένα, είχε αεροδρόμια [πολιτικό
και στρατιωτικό], τώρα τι έχει; Τίποτα αφού ξήλωσαν και τη μικρή μονάδα της
Αεροπορίας. Πέστε μου σας παρακαλώ αν υπάρχει στην Ελλάδα άλλη πόλη του
μεγέθους του Αγρινίου που δεν είναι πρωτεύουσα Νομού [Αντιπεριφέρειας]. Ποια
πόλη σαν το Αγρίνιο δεν έχει έδρα Μητρόπολης, ποια πόλη σαν το Αγρίνιο δεν
έχει Πανεπιστήμιο. Θα σας πω εγώ. Καμία.
Αφού πολεμήθηκε από τα τοπικιστικά συμφέροντα της Πάτρας που του άρπαξαν μια
αξιόλογη οικονομική σχολή, δεν διεκδίκησε και δεν πήρε ούτε ένα τμήμα ΤΕΙ. Αυτή
την ώρα που γράφω το παρόν άρθρο, ακούω από τον Αχελώο tv ότι άρχισε το ξήλωμα των
πανεπιστημιακών τμημάτων Αγρινίου με τη μέθοδο της απογύμνωσής του διά της
μεταθέσεως καθηγητών. Ας κοιτάξουμε το Μεσολόγγι έχει σωρεία τμημάτων ΤΕΙ.
Μπράβο του καλά κάνει. Ας κοιτάξουμε τον αντίποδα του Αγρινίου στην ανατολική
Ρούμελη τη Λαμία που είναι πολύ μικρότερη του Αγρινίου να απολαμβάνει υποδομών
και ανάπτυξης αφού δεν υπονομεύεται όπως υπονομεύεται το Αγρίνιο και
απολαμβάνει προνομίων ως έδρα περιφέρειας.Ας κοιτάξουμε δίπλα την Άρτα. Δεν
αρκέσθηκε στην οδική σύνδεσή της απ’ ευθείας με Θεσσαλία αλλά επίμονα κατάφερε
να έχει δυο εθνικές οδούς με Τρίκαλα και με Καρδίτσα. Επίσης η Λαμία θα ενωθεί
με μεγάλο οδικό άξονα διαγώνια με την Εγνατία στην Ήπειρο. Το Αγρίνιο ας κάνει το
στοιχειώδες. Να κοιτάξει την βόρεια ενδοχώρα του που είναι και η κοιλάδα του
Αχελώου και να διεκδικήσει κατ αρχήν σύνδεσή του με Εθνική οδό Άρτας Καρδίτσας
μέσα από τις κοιλάδες Ινάχου και Αχελώου. Πρέπει όμως να ασφαλτοστρωθούν 5-6χλμ
μεταξύ Αυλακίου και Μεσοπύργου οπότε θα έχουμε ταχεία πρόσβαση με εθνική οδό
Αγρινίου Καρδίτσας. Το Αγρίνιο δεν πρέπει να συμβιβασθεί με αυτή την εθνική οδό
αλλά να επιδιώξει τον προγραμματισμό μεγάλου οδικού άξονα με Θεσσαλία. Θα το
κάνει ή θα γυρίσει από τα άλλο πλευρό; Καλά ξυπνητούρια. Ας ανηφορήσουν οι
υποστηρικτές [αν υπάρχουν] των συμφερόντων του Αγρινίου στη ράχη της στενόμακρης
Κανάλας του Βάλτου να αγναντέψουν και να ιδούν πόσο κοντά είναι τα Μηλιανά απ’
όπου διέρχεται η Ε.Ο. Άρτας- Καρδίτσας. Ο ερημίτης άγιος Ανδρέας της Κανάλας
μπορεί να τους φωτίσει να αντιληφθούν ότι στην Κανάλα πρέπει να γίνει σήραγγα.
Θα μας πούνε οι ανίδεοι ωχαδερφιστές. Πολλά δε ζητάς; Θέλεις και σήραγγα; Ας
πάνε μια βόλτα και άς προχωρήσουν μετά τη γέφυρα Κοράκου για να ανακαλύψουν όχι
μια αλλά πέντε σήραγγες εποχών του 1950 και 1960 που κατασκευάσθηκαν με
πενιχρές δυνατότητες μιας εξαντλημένης από πολέμους Ελλάδας. Ποια δικαιολογία
έχουν σήμερα οι αρνητές της προόδου όταν κονδύλια του ΕΣΠΑ υπάρχουν και
περισσεύουν; Ας το καταλάβουν επί τέλους ότι το Αγρίνιο και η ευρύτερη περιοχή
του δικαιούνται και πρέπει να τύχουν αναβάθμισης και ανάπτυξης. Αγρινιώτες
αγριέψτε ξεσηκωθείτε φωνάξτε κινητοποιηθείτε, απαιτείστε και διεκδικήστε. Γιατί
κι ως πότε θα αντιμετωπίζεστε με τοπικιστικορατσιστική απέχθεια με στόχο τον
σφετερισμό δικαιωμάτων σας σαν να είστε πολίτες κάποιου χωριού τριτοκοσμικής
χώρας ενός κατώτερου θεού;
πρ.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
ΑΣΠΡΟΠΟΤΑΜΙΩΝ
ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΚΟΙΛΑΔΑΣ ΤΟΥ ΑΧΕΛΩΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου