Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τρίτη 14 Ιουνίου 2022

Αιωνία η μνήμη των Νεκρών Κιλκίς –Λαχανά. Γράφει ο Θαν. Γιαννακόπουλος

 Τιμώντας τους ήρωες της μάχης του Κιλκίς, ανάμεσα σε αυτούς και ο Υπολοχαγός Νικόλαος Γιολδάσης  παππούς μου, που  κάηκε ζωντανός γιατί είχαν πιάσει φωτιά τα  σιταροχώραφα του Κιλκίς από τα πυρά και τις οβίδες ,μαζί με 10000 άλλους συμπολεμιστές, αξιωματικούς και στρατιώτες ο εθνικός ποιητής μας Κωστής Παλαμάς το 1928  στα εγκαίνια , του μνημείου που δεσπόζει  το ηρώον της μάχης ,κατά τα αποκαλυπτήρια  του μνημείου απήγγειλε  τους παρακάτω στίχους, που ονομάζονται ‘Η  Πατρίδα στους νεκρούς της.’

—Παιδιά μου, όσοι, προφήτες μου, στρατιώτες, αρχηγοί,140σαν τα λιοντάρια στήσατε κορμιά και σαν τα κάστρα,και μες στη μακεδονική ματοθρεμμένη γηβάλατε την εικόνα μου φερτή σαν από τ’ άστραστου Λαχανά και στου Κιλκίς την εκκλησιά την πλάστρα,πνοές κι αν πλανάστε σ’ άλλη ζωή, λείψανα κι αν κοιμάστε,145σας λειτουργώ στη δόξα μου. Μακαρισμένοι να ’στε! …)

Σε λίγες μέρες στις 19-21 του μήνα, θα γιορταστεί το ιστορικό της Μάχης Κιλκίς- Λαχανά (19-21) Ιουνίου. Για τη γιορτή, αναφέρω το παραπάνω τμήμα του ποιήματος του  Κωστή Παλαμά. Αιωνία η μνήμη  των νεκρών μας.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...