Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2020

Μετά την ¨Έξοδο του Μεσολογγίου…. Γράφει ο Καθηγητής Αθαν. Γιαννακόπουλος

 

Τα  βάσανα των επιζώντων από την ηρωική έξοδο δεν λέγονται. Η παρακάτω επιστολή  ενός γόνου  πλούσιας οικογένειας  από το Μαχαλά Ξηρομέρου , του Γιαννάκη Γαλάνη του Κώστα ,ανιψιός του Μεγαπάνου που εγράφη, το Φεβρουάριο του 1828 προς τον Κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια  μας  πείθει για την αλήθεια των βασάνων.

 Προς Τον Εξοχώτατον Κυβερνήτην της Ελλάδος

Επτά ήδη ολόκληρους χρόνους αγωνίζομαι δεινώς, παντού πληγωμένος, παντού θυσιασμένος. Τα δεινά μου, επαυξάνονται οση μέραν. υπερπήδησαν πλέον τα όρια των. Το Μεσολόγγι εκείνο με έβαλε  ζωντανόν εις τον τάφον. Εκεί μόλις διέσωσα την ζωήν. Εκεί αιχμαλωτίσθη ολόκληρος η οικογένεια μου, δια την απολύτρωσιν της οποίας,  είμαι δανεισμένος  δύο χιλιάδες

 γρόσια με τον πλέον βαρύν τόκον. Ονειρευόμενος την παρελθούσαν ζωήν μου, θεωρώ  πλέον τον εαυτόν μου εις το πλέον ελεεινόν χάλι, ώστε μήτε δια την εκστρατείαν είμαι πλέον, μήτε και να αγωνισθώ, καθώς πρότερον.

Δεν μοι μένοι ,ενώ  εμφανίζομαι μόνην την ελπίδαν μου, ή την Εξοχοτητά  σας , ειμή ή να με δώσετε ένα ήσυχον  πόρον ζωής ή να πνιγώ με την οικογένεια μου εις τη θάλασσαν, παρά να αποθάνω ατίμως εις δρόμους από την πείναν. Μένω βέβαιος ότι θέλετε επιβλέψει εις τα δεινά μου. Και είμαι δούλος σας ταπεινός

Τη 23 Φεβρουαρίου 1828 Ναύπακτος

Γιαννάκης Κώστα Γαλάνης από Ξηρόμερον.

Είναι γνωστό ότι το Μεσολόγγι άντεξε πολλές πολιορκίες. Η πρώτη πολιορκία από 6 Νοεμβρίου  μέχρι 28 Δεκεμβρίου  1822 άντεξε την πολιορκία του Ομέρ Βρυώνη  και του Ρεσίτ Κιουταχή  με δύναμη από 10.000 άνδρες. Οι Έλληνες  στο Μεσολόγγι έφταναν  τις 3000 άνδρες. Οι  Τούρκοι είχαν 480 νεκρούς και οι Έλληνες μόλις 17. Η δεύτερη πολιορκία ήταν από 1825 -1826  και διεξήχθη σε τρεις φάσεις.1Η φάση  από Μάρτιο 1825  μέχρι τον Ιούνιο  του 1825Η. Δεύτερη φάση  από τον Ιούλιο  του  1825 μέχρι το Δεκέμβριο του 1825 και η Τρίτη φάση από τον Ιανουάριο 1826 μέχρι  της 10 Απριλίου 1826 ημέρα της ηρωικής εξόδου. Τέλος μέχρι  το 1829 το Μεσολόγγι είχε καταληφθεί από τους Τούρκους. Και το 1829 τη 2η Μαΐου με Ενέργειες του Γεωργίου Βαρνακιώτη  και  του Ιωάννου Παπαρηγοπούλου  οι Τούρκοι παρέδωσαν το ΜΕΣΟΛΌΓΓΙ. Στη παράδοση σημαντικό ρόλο έπαιξε ο προσωρινός τοποτηρητής Αυγουστίνος Καποδίστριος ,αδελφός του Κυβερνήτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...